Bezhladovania.sk

Chcem schudnúť

Chudnutie je vo svojej podstate jednoduché, ale nie ľahké. Sťažuje ho fakt, že na internete nájdeme nespočetné množstvo zaručených návodov, ktoré často idú proti sebe. Ako sa v tej džungli chudnutia vyznať?

Preto sme sa rozhodli zostaviť tento rázcestník chudnutia – z najobľúbenejších článkov, ktoré sme v poslednej dobe publikovali. Ďalší zaručený návod? Nie. Ale dobrý východiskový bod, keď neviete, ako začať.

Každé úspešné chudnutie začína správnou diagnostikou. Ručička váhy nie je ideálnym ukazovateľom vášho zdravotného stavu.

Sú oveľa presnejšie metódy:

Odporúčame

FotoPopis
Nutriadapt

Schudnite pod odborným dohľadom až 1,5 kg týždenne

Objednajte sa na nezáväznú konzultáciu vo vašom meste. Konzultácia stojí iba 7,90 € a v rámci nej sa okrem iného dozviete, koľko percent svalov a tuku máte v tele, na koľko rokov sa vaše telo cíti a veľa ďalších užitočných informácií.

Rezervujte si konzultáciu dnes 28.11.2020 a navyše získate 2 kuchárske knihy plné zdravých receptov zadarmo.

Pozrieť si premeny klientov >

Napriek tomu, že sú základné princípy zdravého chudnutia univerzálne, existujú určité špecifiká pre rôzne vekové skupiny a pohlavie:

Chudnutie pre ženy

Chudnutie po pôrode

Chudnutie po 40/v perimenopauze

Chudnutie po 50/v menopauze

Chudnutie po 60

Chudnutie pre mužov

Chudnutie pre deti

Princípy zdravého chudnutia

Základom je pestrá a vyvážená strava s minimom spracovaných potravín.

A bohatá na správne makroživiny:

Než začnete variť, mali by ste zhruba vedieť, koľko musíte prijať kalórií:

Na jedlo by ste si mali urobiť čas. Avšak chápeme, že nie vždy to ide. Našťastie existujú ďalšie možnosti, ako zdravo jesť, aj keď zrovna nestíhate (alebo neznášate) nákupy a varenie:

Spaľovanie tukov je najefektívnejšie iba pri určitej tepovej frekvencii. Vypočítajte si, aká je tá vaša:

Čo teraz? Zostavte si plán v 10 krokoch

Prečítali ste si množstvo užitočných rád, ale cítite sa skôr zahltení ako osvietení jasným plánom?

Poďme si zhrnúť, čo urobiť hneď:

  1. Spíšte si všetky ciele svojej premeny. Napríklad schudnúť v páse 5 cm, spevniť svaly a nezadýchavať sa do schodov.
  2. Rozpíšte plán na konkrétne kroky. Ideálne tempo zdravého chudnutia sa pohybuje okolo 1 až 3 kg za mesiac. 
  3. Urobte si orientačné vstupné meranie – aspoň váhu a obvod pása.
  4. Zistite, koľko energie vaše telo potrebuje na bežné denné fungovanie.
  5. Naplánujte si jedlá zhruba na týždeň dopredu. Počítajte s kalorickým deficitom zhruba 15 %, aby ste postupne chudli.
  6. Vyrazte na nákup zdravých potravín.
  7. Pochutiny, sladkosti a ďalšie vysoko spracované potraviny niekomu darujte. 
  8. Pripravte si tréningový plán. Ideálne kombináciu prechádzok a ľahkého posilňovania. 
  9. Hoďte stres za hlavu a choďte spať, akonáhle si to vaše telo pýta. Nikdy neodkladate spánok na úkor čohokoľvek iného.
  10. Kontrolné merania a váženia robte raz za týždeň, nie častejšie. Počítajte s tým, že zlepšenie nebude lineárne. Nenechajte sa preto odradiť, pokiaľ zo začiatku neuvidíte veľký efekt. Keď vydržíte, čoskoro sa ho dočkáte. 

Pokiaľ už máte dosť vlastných neúspešných pokusov o chudnutie, môžete sa zveriť do rúk odborníkov. Tí by mali odhaliť, kde robíte chybu, a vylúčiť, či vám v chudnutí nebráni nejaký zdravotný problém. 

Zároveň by vám mali dať jasný smer, motivovať vás a previesť vás celou cestou k zdravému telu a duši:

Nesnažte sa všetky články prečítať na jedno posedenie. Uložte si stránku medzi obľúbené a vstrebávajte všetky informácie postupne.

Prajeme vám úspešnú cestu k zdravšiemu a šťastnejšiemu ja. A nezabudnite – je to v hlave!

Send this to a friend