Bezhladovania.sk

Zdravé desiaty: 8 inšpirácií z Instagramu

Zdravé desiaty: 8 inšpirácií z Instagramu

Už vás nebaví striedať každý deň kefír, oriešky a kúsok ovocia? Pozrite sa sa nami pod pokrievku tých najpovolanejších: Inšpirujte sa zdravými desiatami top foodblogerov z Instagramu.

5 dôvodov, prečo desiatovať

  1. Desiaty majú podľa výživových poradcov tvoriť až 15 % celkového denného energetického príjmu. U detí a dospievajúcich pokojne aj viac.
  2. Dopĺňajú energiu a bránia kolísaniu cukru v krvi.
  3. Zlepšujú sústredenie a športové výkony.
  4. Pravidelnosť v jedle pomáha tráveniu a pôsobí ako ochrana pred obezitou.
  5. Pomáha ako prevencia proti úrazom.

TIP: Samotný 1 kúsok ovocia ako zdravá desiata nestačí. Myslite na vyvážený pomer bielkovín, tukov a sacharidov.

Zdravé desiaty nasladko

Keď dochádza energia, nebojte sa osladiť si život. Desiaty sú na to ideálne.

1. Biely jogurt + vločky + ovocie = VSL

Plnohodnotná desiata, ktorá nikdy nesklame. Na profile @majoliecuisine nájdete celý rad lahodných inšpirácií. Tlieskame pomeru živín – jogurt dodá bielkoviny a priateľské baktérie, celozrnné vločky zase kvalitné sacharidy a ovocie rýchlu energiu s vitamínmi.

biely jogurt + vločky + ovocie = VSL

TIP: Vyrobte si biely jogurt doma. Ide to ľahko aj bez jogurtovača.

2. Domáca müsli tyčinka

Zdravé bielkoviny, tuky aj sacharidy zbalené na cesty. Tyčinka podľa @fitfoodpassionwithluci obsahuje samé zdravé suroviny. Základ tvoria vločky, semienka a mandle. Sladí ju len banán a tekvicové pyré.

domáca müsli tyčinka

3. Sladké muffiny

Na kakaové muffiny s vanilkovým proteínom z dielne @maryskitchenlove sa rovno zbiehajú slinky. Celý recept nájdete na Marynom blogu. K muffinom si dajte aj nejaké to ovocie a ideálna zdravá pochúťka je na svete.

sladké muffiny

TIP: Vyskúšajte takisto naše mrkvovo-jablčné muffiny bez múky.

4. Chia puding s granátovým jablkom a tvarohom

Chia puding dobre chutí a navyše podporuje chudnutie – semienka zasýtia a dodajú energiu pokojne až na 5 hodín. Stačí ich zaliať kokosovým mliekom a prihodiť trochu ovocia. @Kamila.Kubikova.3 pridala ešte trochu ochuteného tvarohu. Super nápad!

chia puding s granátovým jablkom a tvarohom

TIP: Mrknite aj na rýchly chia puding s banánom a čučoriedkami.

5.      Raw tyčinka zo sušených fíg a datlí

Skvelá kuchárka @domaciputka odporúča túto pochúťku do tašky:

  • Pripravte si hrnček sušených datlí a fíg. Pokrájajte ich.
  • Ďalej si nachystajte hrnček orieškov a semienok podľa chuti. Jemne ich rozdrvte nožom, aby sa ľahšie mixovali.
  • Teraz všetky 3 hrnčeky zmiešajte, pokvapkajte lyžicou kokosového oleja podrvte v mixéri.
  • Zmes preneste na plech vyložený papierom na pečenie a vytvarujte rovnomerný obdĺžnik.
  • Dajte odpočinúť do chladničky a cca po 2 hodinách krájajte zdravé raw tyčinky.
raw tyčinka zo sušených fíg a datlí

Zdravé desiaty naslano

Už ste dosť presladení? Pozrite sa na pár zaujímavých slaných pochúťok.

6. Hummus z červenej repy s krekrami

Hummus z červenej repy od @theblendergirl  doslova obletel svet. Hrnček repy a pol hrnčeka póru uvarte vo vode domäkka (cca 8 minút). Pridajte hrnček vareného cíceru a všetko rozmixujte. Dochuťte trochou jablčného octu, tahini, dijonskej horčice, soli, rasce a zeleného korenia. Podávajte s celozrnnou bagetkou alebo krekrami.

hummus z červenej repy s krekrami

TIP: Skúste takisto klasický hummus s jemnými batátmi.

7. Jablko s mäkkým syrom a vlašskými orechami

Naozaj blesková desiata od @e_eva z blogu Moja farebná kuchyňa. K jabĺčku so syrom a orieškami si zahryznite pár krekrov alebo celozrnnú bagetku. Hotovo za necelých 5 minút!

jablko s mäkkým syrom a vlašskými orechami

8. Ciabatta so sušenou šunkou, parmezánom a rukolou

Stará dobrá “žemľa s niečím” v luxusnej verzii, ktorá neskončí v koši ani u najvyberavejšieho školáka. Pre viac inšpirácie sledujte skvelú mamu Hanku z @zlaskykjidlu.

ciabatta so sušenou šunkou, parmezánom a rukolou
Redakcie

Redakcie

Každý deň vám prinášame novinky a zaujímavosti zo sveta zdravého životného štýlu a chudnutia.

Send this to a friend