Bezhladovania.sk

Ako sa zbaviť celulitídy a získať späť pevnú a hladkú pokožku

Celulitída je častý dôvod, prečo sa aj štíhle ženy hanbia nosiť kratšie sukne a šortky a v lete sa nerady vyzliekajú do plaviek. Tukové vankúšiky na stehnách, zadku, bruchu aj rukách trápia až 90 % žien po celom svete. Zbaviť sa ich vyžaduje správne metódy, poctivosť a vytrvalosť.

Reklama

Mať krásnu ženskú postavu s oblými a pevnými krivkami bez celulitídy alebo pomarančovej kože je snom mnohých žien bez ohľadu na vek, váhu či typ postavy. Celulitída je však otravná „kamoška”, ktorá sa lepí na mladé dievčatá, dospelé ženy, mamičky po pôrode i zrelé dámy. Na silnejšej postave ju býva vidieť najviac, nevyhýba sa ale ani štíhlym postavám.

4 kroky, ako sa zbaviť celulitídy

Chcete túto nevďačnú kamarátku poslať konečne tam, kam patrí? Pripravili sme si pre vás návod, ako sa zbaviť celulitídy. Nečakajte však tip na zázračný krém. Nebude to jednoduché, ani rýchle. Je to drina, ktorá však stojí za to.

1. Jedzte inak: uberte cukry, pridajte tuky

To, čo jete, sa odráža na vzhľade. Nejde pritom len o kilá navyše či dokonca nadváhu, ale aj o stav pokožky. Nevhodný jedálniček, ktorý obsahuje nadmerné množstvo nezdravých tukov a cukrov má na vzniku celulitídy významný podiel.

Účinnú zbraň v boji s celulitídou predstavuje jedálniček zložený zo zdravých potravín a surovín a s vyváženým pomerom všetkých troch makroživín: bielkovín, tukov a sacharidov

Podľa nových poznatkov vedcov v oblasti zdravej výživy sa odporúča ubrať sacharidy a pridať zdravé tuky. Ak to docielite?

  • Obmedzte konzumáciu múky a všetkých výrobkov z nej. Platí to pre bielu aj celozrnné druhy múk.
  • Jedzte menej pečiva (aj celozrnného) a ďalších pekárenských a cukrárenských výrobkov.
  • Znížte porcie bežných príloh, ako sú cestoviny, ryža alebo zemiaky.
  • Zvýšte príjem zdravých tukov. Obsahujú dôležité živiny a zasýtia omnoho lepšie než sacharidy a proteíny.
  • Do jedálnička zaraďte ryby, tučnejšie druhy mäsa a vajíčka.
  • Prestaňte sa báť plnotučných mliečnych výrobkov. Nekupujte nízkotučné a light verzie.
  • Jedzte každý deň čerstvú zeleninu a ovocie. Vyberajte najmä druhy s nízkym obsahom cukrov.
celulitida - zdravé tuky
Jedzte viac zdravých tukov a budete prekvapení, ako vám prospeje zmena stravy.

2. Športujte každý deň a pridajte extra cviky na celulitídu

Druhým rovnako dôležitým krokom (okrem zdravého jedálnička) je pravidelný pohyb. Celulitída nenávidí akúkoľvek fyzickú aktivitu, šport ju doslova ničí vankúšik po vankúšiku 😉 Útočte pomaly a telu dovoľte navyknúť si na pohyb postupne.

Nie je pritom ani tak dôležité, čo konkrétne budete robiť. Zásadná je pravidelnosť a vytrvalosť. Nebudeme vám mazať med okolo úst. Úspech v tomto prípade lemuje hromada driny a potu. Bez toho sa pomarančovej kože na zadku nezbavíte.

  • Začnite jednou hodinou trikrát týždenne.
  • Po 3 týždňoch pridajte ďalšiu hodinu až dve.
  • Striedajte aeróbne aktivity s anaeróbnymi.
  • Trénujte vytrvalosť a pracujte na kondičke. Funguje rýchla chôdza, beh, bicyklovanie, inline korčule či intenzívne tréningy (kruhové tréningy, HIIT, tabata a ďalšie).
  • Cvičte v posilňovni alebo doma. Spevníte svaly a zvýrazníte krivky. 
  • Každý druhý deň cvičte zostavu 5 najúčinnejších cvikov na celulitídu. Aspoň 15 až 20 minút.

TIP NA ZOSTAVU PROTI CELULITÍDE OD SII COOPER: Odcvičte ju každý deň hneď ráno a pomarančová koža u vás nemá šancu 😉

3. Obnovte prúdenie lymfatického systému vo svojom tele

Na vzniku nelichotivých tukových vankúšikov sa ešte podieľa zlá alebo nedostatočná činnosť lymfatického systému. Hneď po krvnom obehu ide o druhý najdôležitejší systém v ľudskom tele.

Správne prúdenie lymfy v tele je nutné kvôli funkcii imunitného systému, zachytávaniu a vylučovaniu všetkých nepotrebných a škodlivých látok. Vašou úlohou je naučiť sa lymfu stimulovať a opäť ju rozprúdiť:

  • strážte si pitný režim – pite dostatok vody, bylinné čaje a zeleninové šťavy, menej kávy, sladkých limonád a alkoholu,
  • jedzte menej jednoduchých cukrov a nezdravých tukov,
  • ráno začnite manuálnou stimuláciou lymfatických uzlín – krúživými pohybmi masírujte uzliny na krku, v podpazuší, lakťoch, trieslach a podkolenných jamkách,
  • choďte na profesionálnu manuálnu lymfatickú masáž,
  • pomáha aj pravidelné otužovanie a saunovanie,
  • pri chôdzi striedajte krátke a dlhé kroky, stimulujete tak uzliny v trieslach.

TIP NA JOGOVÉ CVIČENIE ZUZKY KLINGROVEJ: Stimulácia lymfatického systému a harmonizácia ajurvédskej dóše Kapha

4. Používajte kozmetiku a doplnky priamo na celulitídu

Ak chcete celulitídu skutočne poraziť, nesnažte sa obísť prvé tri body. Používanie prípravkov určených na celulitídu má zmysel, už len samotné každodenné masáže podporia váš boj proti tukovým vankúšikom. Spoliehať sa len na krémy a očakávať spevnenie, zoštíhlenie a vyhladenie bez práce je však strata času aj peňazí.

Z dostupných prípravkov býva recenziami dobre hodnotený napríklad všestranný prírodný zelený íl. Môžete ho použiť na celé telo alebo len na tvár, do detoxikačného kúpeľa a na prípravu celotelového peelingu či ako zábal na vlasy. Na pokožku má očistný a zjemňujúci efekt. Pomáha aj pri akné.

To isté platí aj o doplnkoch stravy na chudnutie. Nebojte sa investovať do kvalitných spaľovačov tukov. Bez zodpovedajúcej fyzickej aktivity sú však zbytočné. Ktoré látky podporujú spaľovanie tukov a inak podporujú chudnutie?

  • kofeín,
  • synefrín,
  • chróm,
  • taurín,
  • l-karnitín,
  • kapsaicín,
  • extrakt zo zeleného čaju,
  • kyselina HCA.

Záverečné zhrnutie: Boj s celulitídou nie je jednoduchý, ale dá sa zvíťaziť

Obrňte sa trpezlivosťou. Celulitídy sa jednoducho zbavíte tak, že dodržíte nasledujúce 4 kroky:

  1. Jedzte menej sacharidov a viac zdravých tukov.
  2. Hýbte sa každý deň.
  3. Obnovte tok lymfatického systému.
  4. Používajte vhodnú kozmetiku a doplnky stravy.
Reklama
Monika Šaríková

Monika Šaríková

Keď som pred rokmi študovala históriu a literatúru, nenapadlo by mi, že sa nakoniec budem živiť písaním. Jednoznačne najradšej sa venujem písaniu o zdravom životnom štýle. Milujem dobré jedlo, rada varím a najviac si ulietavam na českej a ázijskej kuchyni, zbožňujem prírodu a pohyb. Medzi moje veľké športové lásky patrí najmä beh, cyklistika, turistika a jóga. :)

Reklama
Send this to a friend