Bezhladovania.sk

Kalkulačka denného príjmu kalórií

Kalkulačka slúži na výpočet nutného denného príjmu kilokalórií, aby ste si udržali súčasnú váhu alebo chudli. Do kalkulačky stačí vložiť iba váš vek, váhu, výšku, vybrať vaše pohlavie a nakoniec zvoliť, ako často sa venujete nejakej fyzickej aktivite. A stlačiť tlačidlo “Vypočítať”. 

Pokiaľ chcete chudnúť, musíte s každým zhodeným kilogramom vypočítať nové hodnoty.

Mám Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. rokov
Som Žena Muž
Moja hmotnosť je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. kg
Moja výška je Toto je povinná položka. Vyplňte prosím celé číslo. cm
Cvičím
Výsledky merania
{{results[$index]|number:0}}
Denný príjem kilokalórií pre udržanie súčasnej váhy {{results[0]|number:0}} kcal
Výsledky jsou orientační. Slouží pouze k informačním účelům. Příjem kilokalorií konzultujte s odborníkem, abyste neohrozili zdraví vašeho miminka.
Minimálny denný príjem kilokalórií je naozaj extrémna hodnota. Pokiaľ chcete schudnúť, snažte sa pohybovať v hodnotách okolo „Denného príjmu kilokalórií pre chudnutie.“ Príjem kilokalórií slúži iba pre predstavu, pod akú hranicu by ste sa nikdy nemali dostať.

Odporúčame

FotoPopis
Nutriadapt

Schudnite pod odborným dohľadom až 1,5 kg týždenne

Objednajte sa na nezáväznú konzultáciu vo vašom meste. Konzultácia stojí iba 7,90 € a v rámci nej sa okrem iného dozviete, koľko percent svalov a tuku máte v tele, na koľko rokov sa vaše telo cíti a veľa ďalších užitočných informácií.

Rezervujte si konzultáciu dnes 19.9.2020 a navyše získate 2 kuchárske knihy plné zdravých receptov zadarmo.

Pozrieť si premeny klientov >

Chcem schudnúť, koľko mám denne prijímať kilokalórií?

Podľa vedeckých výskumov sa 1 kilogram tuku rovná 7 700 kilokalóriám. To znamená, že by ste mali prijímať denne o 1 100 kilokalórií menej, aby ste za týždeň zhodili vyššie uvedený kilogram. Avšak pozor, nie je to také jednoduché, ako sa na prvý pohľad môže zdať. 

V skutočnosti to takto totiž, bohužiaľ, nefunguje.

Čím sa človek stáva ľahším, tým menej kilokalórií spaľuje (za inak rovnakých podmienok). Množstvo jedla, ktoré ste predtým zjedli, aby ste schudli, teraz stačí na udržanie vašej váhy. Vaše telo sa stáva efektívnejšie vo využívaní energie a páli tak menej tuku. Dostanete sa tak do fázy, kedy bude ďalšie chudnutie oveľa náročnejšie. 

V tejto chvíli musíte naštartovať váš metabolizmus. Ako na to? Existuje niekoľko spôsobov: 

  • Kardio cvičenie
  • Silový tréning
  • Občas do jedálneho lístka zaradiť “kalorické bomby” (jedlá bohaté na kalórie)
  • Cyklovanie kalórií

Čoskoro zistíte, že čím bližšie sa dostávate k vašej vysnívanej váhe, tým náročnejšie je chudnutie. A akonáhle začnete zase jesť “normálne”, váha sa vráti späť hore. 

A preto je najlepšie sa hneď na začiatku obrátiť na odborníka a chudnúť pod jeho dohľadom. Nutričný špecialista vám zostaví taký jedálny lístok, ktorý bude vyhovovať nielen vašim chutiam, ale hlavne bude ušitý na mieru vášmu organizmu. Chudnutie bude ľahšie, rýchlejšie a bez jojo efektu. 

Keď chudnete, rozhodne neznižujte príjem o viac než 1 000 kilokalórií, ako je hranica pre udržanie váhy. Pokiaľ to urobíte, vaše telo sa prepne do módu hladovania, ktorého výsledkom je jojo efekt. Takže budete mať vašu starú váhu naspäť. 

Príjem kilokalórií obmedzujte postupne, nie naraz. Keď naraz okradnete telo o väčší počet kilokalórií (povedzme 500 a viac), spomalí sa vám metabolizmus. 

Čo sa stane, keď budete prijímať veľmi málo kilokalórií?

  • Začne sa rozpúšťať svalová hmota, z ktorej bude telo brať potrebnú energiu. 
  • Spomalí sa vám metabolizmus. 
  • Budete mať hlad, budete sa cítiť unavení a budete mať často zlú náladu. 
  • Koledujete si o jojo efekt. 

Minimálny denný príjem kalórií 

Aký je minimálny denný príjem kilokalórií, aby ste mohli normálne žiť? Na to, bohužiaľ, neexistuje jednoduchá odpoveď. Neexistuje jedna univerzálna hodnota, ktorá by sedela všetkým. Naše telá sú unikátne. 

Vaše telo potrebuje iné množstvo kilokalórií ako telo vášho manžela, manželky alebo vašich detí. Navyše, každý sa venuje iným športom s inou intenzitou. To je ďalší faktor, na ktorý je nutné brať ohľad. 

Ako vybrať hodnotu pre cvičenie?

V prvom rade si musíte uvedomiť, že ide o zjednodušené modely. Cvičením je myslené zvýšenie tepovej frekvencie po dobu 20 minút. “3x týždenne” teda znamená 20 minút zvýšenej tepovej frekvencie 3 dni v týždni. Pre niekoho to môže byť rýchlejšia chôdza, pre niekoho behanie. 

Intenzívne cvičenie znamená zvýšenú tepovú frekvenciu po dobu 60 minút. 

Aby ste mali lepšiu predstavu o tom, koľko kilokalórií spálite rôznymi aktivitami, vyskúšajte našu Kalkulačku spaľovania kilokalórií, ktorá obsahuje viac ako 600 aktivít. 

Send this to a friend